Sosyal Medya İstatistikleri

Sosyal Medya İstatistikleri

291
0
PAYLAŞ
İnternet ve Sosyal Medya Kullanıcı İstatistikleri 2015 raporuna göre, ülkemize ait sosyal medya ve sosyal medya kullanımı istatistikleri aşağıda sıralanmıştır:
• Türkiye genelinde 37,7 milyon aktif internet kullanıcısı bulunmaktadır. Buna göre 76.7 milyonluk nüfusa sahip Türkiye’de aktif internet kullanıcı penetrasyonu, %49 olarak görülmektedir.
• 40 milyon aktif sosyal medya hesabı bulunan Türkiye’de, sosyal medya hesaplarının penetrasyon oranının ise %52 olduğu görülmektedir.
• Ülkemizde mobil olarak 32 milyon aktif sosyal medya hesabı bulunmaktadır. Buna göre 40 milyon aktif sosyal medya hesabının %80’ine mobil cihazlardan erişim yapılmaktadır.
• Türkiye’de yaklaşık 69,6 milyon mobil kullanıcı bulunuyor.
• İnternet ve Sosyal Medya Kullanıcı İstatistikleri 2014 raporuyla kıyaslandığında Türkiye’deki aktif internet kullanıcısının %5, aktif sosyal medya kullanıcısının %11e mobil kullanıcı sayısının ise %2 arttığı görülmektedir.
• Türkiye’deki internet kullanıcıları, gün içerisinde ortalama 4 saat 37 dakikayı internette, 2 saat 51 dakikayı mobil internette ve 2 saat 56 dakikayı ise sosyal medyada geçirmektedir.
• Kullanıcıların televizyon başında geçirdiği süre, günde ortalama 2 saat 17 dakika olarak belirlenmiştir.
• Türkiye’de en çok kullanılan sosyal ağlara bakıldığında ise; Facebook, WhatsApp ve Facebook Messenger ilk üçü oluştururken; bunları, Twitter, Google+ ve Skype takip etmektedir.
Dünyadaki rakamlara bakıldığında tablo aşağıdaki gibi görünmektedir
Facebook
• Kullanıcıların %63’ü, Facebook hesaplarını günlük olarak ziyaret etmektedir.
• Kullanıcıların %40’ı, hesabına günde bir defadan fazla giriş yapmaktadır.
• Amerikalıların %47’sine göre satın alma kararlarını en çok Facebook etkilemektedir.
• 1 milyon web sitesine Facebook girişi özelliğiyle erişim sağlanmaktadır.
• Pazarlamacıların %70’i Facebook’u yeni müşteri kazanmak için tercih etmektedir.
LinkedIn
• Linked-in’de geçirilen ortalama süre 17 dakikadır.
• Pazarlamacıların %83’ü Linked-in’i B2B içerikleri dağıtmak için kullanmaktadır.
• Fortune 100 listesindeki şirketlerin 91’i, Linked-in’i adayları aramak için kullanmaktadır.
Twitter
• Kullanıcıların Twitter’da geçirdiği aylık ortalama süre, 170 dakikadır.
• Twitter’a giriş yapan kullanıcıların sadece yarısı tweet atmaktadır.
• eBay, Twitter’da en çok müşteri etkileşimi yaratan markadır.
• Twitter 550 milyondan fazla kayıtlı kullanıcıya sahiptir.
• Bu kayıtlı kullanıcılardan 215 milyonu aktiftir.
• Pazarlamacıların %34’ü, Twitter’ı potansiyel müşteriyi çekmek için kullanmaktadır.
• Starbucks, en çok müşteri etkileşimi sağlayan markalar arasında 4’üncü sıradadır.
                                                            Google+
• Pazarlamacıların %18’i, 2016’da, Google+ için daha fazla çaba göstermeyi düşünmektedir.
• 2015 itibariyle toplam 1 milyar Google+ hesabı bulunmaktadır.
• Aylık olarak 359 milyon aktif Google+ kullanıcısı bulunmaktadır.

YORUM YOK

BİR CEVAP BIRAK