PAYLAŞ

Halkla İlişkiler uygulayıcıları için en etkin araç statüsünü kuşkusuz mikro bloglar üstlenmektedir. Hem dinamizmleri hem de her an, her koşulda erişilebilir olmaları bu sistematiğin cazibesini artırmaktadır.

Twitter, FriendFeed tarzı siteler, gazeteciliği ve kısa mesaj göndermeyi harmanlayan, insanların 140 karakterlik kısa güncellemelerle haberleşebilecekleri platformlardır. Üstelik, bu platformlar sadece yazınsal olmamakla birlikte video, ses ve fotoğraf paylaşımına da olanak sağlamaktadır. Tek fark, diğer platformlar taşıyıcı görevi üstlenirken, mikro bloglar taşıyıcı alanlara link vererek, barınmayı değil paylaşmayı desteklemektedirler. Bu platformlara, geleneksel bloglara göre dosya gönderim boyutlarının küçük olması nedeniyle mikro blog adı verilmektedir.

Mikro bloglara kayıtlı kullanıcılar, arkadaşlarının gönderdikleri mesajları sitede, cep telefonu mesajlarında veya RSS okuyucu tipi bir masaüstü uygulamasında anlık olarak okuyabiliyorlar.

“Analistlere göre birçok şirketin mikro blog servislerini tercih etmesinin nedeni e-posta ile sağlanamayan dinamik iletişimi sunması. Güncellemeye uygun ve haberdar etme ya da haberdar olma yaklaşımıyla kullanılan mikro bloglar, uzun ve olayları gerektiği gibi anlatan e-posta mesajlarıyla kıyaslandığında daha dinamik ve anlık servisler olarak ön plana çıkar”

Mikro bloglar diğer tüm sosyal medya  kanallarından farklı olarak sürekli izleme, sürekli içerik üretme, kullanıcı ile diyalog ve gerektiğinde müdahele etmek gerektirmektedirler. Bu durum ise bu tip hesapların tam zamanlı olarak kullanımını, hatta bir ekiple hareket edilmesnini gerekliliği ortaya çıkmaktadır. Bu nedenden ötürüdür ki birçok bireysel mikro blog kullanıcısı, okuyucu, izleyici görevini üstlenmekle yetinirken, diğer sosyal medya araçlarının aksine bu alanda içerik üretme görevini çoğunlukla yayıncılar, kurumlar ve profesyonel kullanıcılar üstlenmektedir.

İletişim stratejileri belirlenirken uygulamacıların vazgeçilmezi olan mikro blog hesaplarının ağırlıkla üstlendikleri rolleri şu şekilde sıralayabiliriz:

Marka ile ilgili duyuruların anlık olarak paylaşılması
Marka haberlerinin daha çok okunması için hedef kitle takibi
Kriz yönetimi aracı olarak, marka algısının anlık olarak izlenmesi
Müşteri ilişkileri yönetimi (CRM) aracı olarak kullanılması
Lokasyon (konum) etiketleriyle hedef kitlenin ürüne erişiminin kolaylaştırılması
Görsellerin öncelikli olarak hedef kitleyle paylaşması
Hedef kitleye hitap edecek ve satışları artıracak kampanyaların oluşturulması

Dakikada 44.481, günce 65 milyon tweet atılmaktadır.

BİR CEVAP BIRAK

Please enter your comment!
Please enter your name here